Здраво Живо
Здраво Живо
Од Нашиот Блог
HomeUncategorizedГлутенот, лебот и живата храна

Многу ми е важно да ви кажам дека доколку се одлучите да се храните само со жива храна, не значи дека треба да се откажете од лебот. Ние сме подрачје каде навистина се јаде многу леб, присутен е на секоја македонска трпеза. Но, барем да се научите да јадете вистински леб. Можеби е најтешко да се произведе ваков леб, но вредноста што ја добивате го прави целиот процес вреден.

Леб, колачи, пици, тестенини, пиво… глутенот е насекаде. Пред десет години, единствените луѓе кои избегнувале глутен беа тие со целијаклија, автоимуно нарушување кое потекнува од нетолеранција кон глутен. Денес, повеќе од 6 милиони луѓе во Европа не јадат глутен, а само 10 проценти од нив се дијагностицирани целијаклија. Да видиме што е причината за ова. Дали луѓето едноставно се вовлечени во уште една модерна диета и дали избегнувањето на глутенот е тренд.

Со оглед на тоа дека глутенот најчесто се наоѓа во храната која е со скроб и рафинирани шеќери како што се леб, тестенини, житарици, колачи, бисквити и колачи, многу луѓе ги исфрлаат глутенот со намера да изгубат телесна тежина. Еден факт кој морам да го спомнам, а е потврден и од многу стручни лица е дека елиминирањето на глутен од исхраната ја намалува надуеноста, спречува замор и олеснува другите состојби.

Доколку не ги заменувате здравите влакна што се наоѓаат во целите зрна со доволно количество овошје и зеленчук, целосното ослободување од глутен може да предизвика недостаток од некои витални хранливи материи, што укажува на фактот дека единствениот здрав начин да исфрлите глутен е да јадете жива храна.

Житарките, без сомнение се едни од најважните намирници за човекот. Тие ги содржат сите пет хранливи материи – вода, минерали, протеини, маснотии и јаглехидрати, секако во различни количества кај различните видови жита.

  • Житните зрна се составени од три дела: обвивка, ‘ртулец и јадро. Во секој од нив има  хранливи материи со важна улога во начинот на исхраната на луѓето.
  • Јадрото на житното зрно е богато со сложени јагленохидрати и протеини, кои се основен извор на енегрија и на мали количества минерали и витамини.
  • ‘Ртулецот или ембрионот содржи антиоксиданси, витамини од групата на Б комплекс, витамин Е и незаситени масни киселини.
  • Обвивката, пак, е извор на растителни влакна, минерали и витамини.

Во оваа кујна користиме само житарки кои не содржат глутен, како хељда, просо и пченка,  кои ги има во Македонија, но и киноа и амарант.

  • Хељда

Белковините од хељдата се поквалитетни од белковините на другите житарици и полесно се сварливи. Хељдата содржи и витамин Б1 и Б2, како и витамин П, кој е одличен за отпорноста на крвните садови. Хељдата е една од најмедоносните билки. Дава 90 килограми мед по хектар. Каде има мед, таму е и витаминот Д. Ниедна друга житарка не содржи толкави количини на минерали како што содржи хељдата. Таа е вистинска ризница на калиум, фосфор, калциум, магнезиум, натриум, железо, никел, кобалт, јод, бакар.Семето од хељда може да биде одлична замена за оризот.Од семето на хељдата се прави исклучително хранливо црно брашно, кое може да се користи за правење на леб и други пецива. Во 100 грама плодови на хељда има 335 калории, 72 отсто јагленохидрати, 12 отсто белковини, 2,4 отсто растително масло, 25 отсто растителни влакна (добри за намалување на телесната тежина). Хељдата има извонредна нутриционистичка и фармаколошка вредност. Таа помага во превенција и лекување на слабокрвноста (анемија).

  • Пченка

Храна богата со антиоксиданси, за која се верува дека штити од појава на рак и други заболувања. Докажано е дека и житариците, а особено пченката, се богати со антиоксиданси.

Пченката е богата со:

  • диететски влакна, кои го намалуваат холестеролот во крвта
  • фолна киселина, која ги чува крвните садови
  • витамин Б1, кој е важен за добрата работа на мозокот.

Процесот на ’ртење

Основно за подготовка на овие производи е да го знаете процесот на „ртење. Тој е навистина многу едноставен. Најпрвин добро треба да ја измиете житарката, се процедува неколку пати и 12 часа се остава на топло (сонце) да кисне. Потоа се процедува водата и се покрива со памучна крпа. Во текот на следните 2 дена се плакне неколку пати. Сами ќе видите кога ’ртулците ќе бидат долги и тогаш е спремна за конзумација. Скалдирајте ја во кутија и чувајте ја во фрижидер. Трае до една недела. И да напоменеме дека користиме житарки кои не содржат глутен, како хељда, пченка, овес, просо, киноа и амарант.

24 comments on “Глутенот, лебот и живата храна

I just wanted to type a quick comment to be able to express gratitude to you for the marvelous facts you are showing on this website. My long internet look up has now been paid with reputable know-how to talk about with my co-workers. I would express that many of us readers are unequivocally fortunate to dwell in a fine network with many awesome individuals with very beneficial methods. I feel somewhat lucky to have discovered your entire website page and look forward to really more enjoyable moments reading here. Thanks a lot once again for a lot of things. Jemimah Aymer Heathcote

A fascinating discussion is worth comment. I believe that you ought to create extra on this subject, it might not be a forbidden subject however typically people are not enough to speak on such subjects. To the next. Thanks Kylie Ugo Ellary

I have discovered some essential things through your blog post. One other stuff I would like to state is that there are various games in the marketplace designed especially for preschool age little ones. They include pattern identification, colors, creatures, and shapes. These generally focus on familiarization rather than memorization. This helps to keep little ones occupied without having the experience like they are learning. Thanks Adah Forster Romona

Hi there! This post could not be written any better! Going through this article reminds me of my previous roommate! He continually kept preaching about this. I most certainly will send this information to him. Pretty sure he will have a good read. Thanks for sharing! Cristionna Karlan Grayson

After research a few of the article on your website now, and also I absolutely like your method of blogging. I bookmarked it to my book mark web site checklist and will certainly be checking back soon. Pls look into my website too as well as let me understand what you assume. Drusilla Harlin Cavuoto

After checking out a number of the blog posts on your web site, I truly appreciate your way of blogging. I book-marked it to my bookmark site list and will be checking back in the near future. Please visit my web site too and let me know what you think. Sela Farris Friedland

Good day! This is my first visit to your blog! We are a team of volunteers and starting a new project in a community in the same niche. Your blog provided us valuable information to work on. You have done a wonderful job! Sarine Elton Hindorff

A person essentially assist to make critically articles I would state. That is the first time I frequented your web page and thus far? I surprised with the research you made to create this particular put up amazing. Magnificent job!| Junette Ritchie Funda

Nice post. I learn something new and challenging on websites I stumbleupon everyday. It will always be interesting to read content from other writers and use a little something from other websites. Charlena Alejoa Gerard

After I initially left a comment I appear to have clicked the -Notify me when new comments are added- checkbox and from now on every time a comment is added I receive four emails with the exact same comment. Is there an easy method you can remove me from that service? Many thanks! Klara Marlowe Ten

very couple of web-sites that take place to become detailed beneath, from our point of view are undoubtedly properly really worth checking out Evelyn Nathanil Adkins

Everything is very open with a precise clarification of the issues. It was definitely informative. Your website is very helpful. Many thanks for sharing! Caroline Leonerd Alisun

Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.